LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Stevig klimmen

Dag lieve mensen

Dank voor jullie reacties
Wij hebben inmiddels een paar stevige dagen achter d erug, niet qua afstand maar wel het klimmen.

Maar we hebben de 2 stevige hoogtes van 1500 en 1300 inmiddels genomen, maar ook vandaag waren er nog weer aardige klimmen bij.

Inmiddels zijn we aangekomen in Melide zo´n 65 km voor Santiago, dus normaliter hopen we morgen S d C te bereiken
Vandaag kort voor Palas de Rei deden we een stuk wandelpad, grind of gravel dus, opgegeven moment hoor ik een steen ketsen onder mijn wiel en eenkm later vlak voor de kerk van Palas de Rei sta ik plat.

Gelukkig in een plaats dat me dit overkomt en niet in d emiddel of nowhere, ik heb geprobeerd hem te plakken maar het oppompen lukt niet echt.
Daarna via hulp van de lokale bevolking naar de plaatselijke garage gestuurd, daar een nieuwe b band ingezet en stevig opgepompt. Ik rij weer.

Daarna het laatste stuk van 15 km aangevat naar Melide, wel weer in zonnig warm weer, wie maakt dit mee, zoveel zonneschijn?

Om 15.30 boeken we in een mooie refugio een die toch ook savonds weer helemaal volloopt.
We kunnen zien dat we dichter bij S d C komen, onderweg zien we nu zeer veel wandelaars, ook veel jongeren, die een korte tocht doen.
Deze dagen fietsen we door een mooi groen gevarieerde gebied van Galicie.
Wonderlijk te zien dat vele spaanse mountainbikers de wandelroute nemen, waar onze route doorgaans over asfalt gaat.

Tot zover vandaag even ons verhaal
Mogelijk dit weekend meer als we S d C bereikt hebben

Hartelijke groet
van 2 blije en gezonde perigrinos
Leny en Jaap

Ans en Leo van Dijk

Dag Leny en Jaap,

Heel veel succes met de laatste loodjes! Fietsen jullie nog door naar het Einde der Aarde om de atlantisch oceaan te zien?
Mooi, al die klimmetjes, nou ja 'tjes'! Zoiets kan je in nederland niet oefenen.
Hartelijke groeten,
Ans en Leo.

jan en annie uit emmen

Dag Leny en Jaap,
Vandaag dus je laatste deel van de pelgrimstocht.
Met veel plezier hebben we jullie reisverslagen gelezen.
Petje af voor deze geweldige prestatie.
Nog een plezierig verblijf in SdC en tot ziens in ?????
Wij vertrekken 6/8 naar Nuziders.
Groet, Annie en Jan

Marian en Kees\

Hallo Jaap en Leny,
Wat een geweldige fietstocht en prachtige reisverslagen. Chapeau!! Nu nog echt even de laatste loodjes en dan SdC.
Maak er nog maar mooie dagen van. Het zal wel heel bijzonder zijn.
Ik heb Kees vanochtend van Schiphol gehaald is weer terug van zijn missie in Ghana. Was ook heel bijzonder,
Geniet er van in SdC. We horen het wel.
Liefs Marian en Kees.

Peter en Alie de Reus

Hallo Jaap en Lenie,

Goh, dat was wel even afzien. En gelukkig Jaap beheers je de kunst van het bandenplakken (zeker ook van je vader geleerd)
We waren even nieuwsgierig hoeveel km het nu in totaal is. Zal wel ergens bekend zijn, denk ik.
Nu Jaap en Lenie: tot toi voor de laatste km naar SdC. Daar wacht jullie vast wel een heerlijk glaasje bier o.i.d.
En ...... chapeau voor jullie bijzondere prestatie.

Tot ziens
Peter en Alie

johan en hanneke

De pelgrimage is bijna ten einde en we vinden het geweldige uitdaging die jullie zijn aangegaan. Hiermee zullen jullie voor de komende 30 jaar zondermeer voldoende aflaten verdiend hebben. Van de belevenissen van jullie hebben we van genoten.

tot ziens; Johan en Hanneke

willem en mia

lieve leny en jaap
inmiddels zijn jullie aangekomen...wat zal dat een bijzondere ervaring zijn. op afstand leven we mee. geniet vooral van jullie geweldige prestatie...we zien jullie graag weer! lieve groeten

Carry Bakker

Dag Leny en Jaap,

Jullie zijn er bijna!!. Fantastisch!!
Vanuit mijn werkkamer kan ik zien dat jullie grasveld gisteren is gemaaid. Dus ik denk, die komen vast weer richting Uitgeest. Nieuwsgiering geworden op zoek gegaan naar een weblog van jullie en ja hoor gevonden. Leuke verhalen!! Nog veel plezier de komende 9 dagen.

groetjes,

Carry Bakker en Wim Bakkum (de Bonkelaar 23)

lida en dirk knook

Lieve Leny en Jaap,
Proficiat met jullie aankomst in Santiago. Jullie weten het hé. 'Het onderweg zijn': Daar gaat het om! Aankomen is het niet echt, wel om er naar toe te leven. Wij zijn benieuwd hoe jullie samen deze tocht hebben beleefd. Weer welkom in het Hollandse.
Veel liefs van Lida en Dirk

Ineke, Harderwijk

Lenie en Jaap, geweldig jullie reisverslag en de aankomst in Santiago. Dan moet je samen toch wel een zijn om dit zo te kunnen doen. Petje af! Groet en kus. Ineke

Gert en Jo ,

Ik vind het enorm goed en het getuigd van wilskracht en pure doorzettingsvermogen dus bijdeze van harte proficiat en we vernemen graag terzijnertijd jullie verhaal en het zien van de foto,s . geniet een paar dagen van de rust want dat komt jullie echt toe . groetjes en tot gauw .