LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Alle hitte getrotseerd

Dag lieve volgers

Dank voor de reacties, het doet ons goed wat van het thuisfront te horen en van trouwe volgers op onze site.
We zijn ok blij met onze intermediair / verslaggever in Den Haag
Nu zullen we zelf weer wat vertellen vanachter eeb PC bij het touristenburo in Lectoure

Afgelopen nacht een beetje onweer en wat regen, dit betekent voor vandaag gelukkig wat verkoeling, na 6 zeer warme zonnige dagen

Vandaag zien we opeens veel meer wandelaars onderweg en ook voor het eerst een aantal fietsers. Moissac, onze laatste overnachtingsplek, ligt op d eroute van Le Puy naar Santiago.

Vandaag doen we nu eens een wat korte route, (55 km) we hopen straks een plekje op de camping t e vinden. De volgende camping is pas 30 km verder.
Ook de winkeltjes en kroegen zijn spaarzaam hier in het uitgestrekte zuid franse land.
Graan, zonnebloemen, meloenen, druiven.
Eerder hebben we ook tabaksplanten gezien

Regelmatig leuke ontmoetingen, zo deze morgen nog met een stel met docht uit Bern, die een week een deel van de route lopen.
En gisteren zagen we de2 bekende mannen uit Nederland weer, die wij in het begin een paar dagen volgden. Een van hen had echter nu wat lichamelijke zorgen, mogelijk door d ehitte en de inspanning. Zijpassen hun plan aan en gaan tot Lourdes en niet zoals gepland naar Santiago, daar ze die route 2 jaa geleden toch ook al gedaan hadden.

We verwonderen ons over de soms uitgestoven dorpjes waar geen mensen lijken te wonen, maar achter de gesloten raamluiken zijn ze er wel

Ook bijzonder is hoeveel zeer oude kerken we nog zien langs deze route en bij velen ligt er wel een stuk geschiedenis, die soms terug gaat tot 1000 of 1200, toen duizenden pelgrims hier langs trokken, echt onvoorstelbaar voor die tijd.

We hopen dat het met Rosita, nog een paar weekjes te gaan, nog steeds goed gaat.
We zie er naar uit als we weer thuis zijn.
Leuk was het ook een sms te ontvangen met een foto van Xavi. En mooi dat hij weer gezond is.
En met Mats en Saar gaat het zo te lezen ook goed in Den Haag, dikke kussen voor allen.

Lieve groeten
Leny en Jaap

Annie Broekroelofs

Dag stoere fietsers,
Fijn dat jullie de grote hitte goed hebben doorstaan en niet onder een boom zijn blijven liggen, maar toch elke dag weer jullie kilometers hebben gemaakt. Ook jullie tuin heeft zich goed gehouden tijdens de felle zonnige dagen. Veel goede moed voor de komende tijd en een hartelijke groet van Sander en Annie.

Joop van der Mark

Jaap en Leny, Jullie verhaal nog eens gelezen. De "twee mannen" in julie verhaal: Piet en Joop, maken het prima en hebben al weer plannen voor volgend jaar. Wat leuk om de reacties van Henny Slot en Koen, Marty van Hagen te lezen. Ik ken ze van wat jaartjes geleden. Volgend jaar gaan we een fors deel van de Noordzee fietsen. Duitsland, Denemarken en w.s 'n stukje Noorwegen. Gaat het weer goed met je Jaap ? H.Groeten Joop en Piet