LenyenJaapSantiago.reismee.nl

De Pyreneen bijna in zicht

Dag beste mensen
We zijn nu in Dax
Allereerst dank voor jullie diverse leuke reacties, ook wij voelen ons in de T de France als we zien hoeveel reacties en aanmoediging we krijgen onderweg
Vandaag de hartelijke felicitaties voor onze zwagers en broer Nico en Piet, doe de rest van d efamilies de hartelijke groeten

Donderdag 15 juli

Direct na verterk het stadje St Emilion bezocht met2 stadspoorten, waaribij in een wortd aangegeven hoe hoog het water van de Garonne historisch is gekomen.
Een oude kerk die is uitgehouwen in de grot in de 12é eeuwWe rijden door d euitgebreide wijngaarden van de Bordeaux
Onderweg zien we Ina en Henk weer die staan te praten met een stel uit Ned, die '4 maanden door Fr fietsen 1 mei tot 1 sept
Ina heeft wat last van een knie, dan pakken wij weer de bekende spuitbus Reflex uit d etas en hopen dat dit haar helpt om door te gaan.
In Cadilac wat rondgekeken, een oud stadje
Vandaag fietsen we over d eDordogne, over een brug uit 1887
Het is weer warm en zonnig, maar na de middag veranderd het landschap in het vlakke bosgebied van Les Landes
Voor Leny, zoals zij zegt, een verandering, een verademing en een verlichting
Het maakt dat we ons einddoel van de dag wat verder kunnen plannen.
Zo komen we om 17.00 aan op een Aire Naturel (bij deboer)
Een plek waar we gebruik kunnen maken van keuken met koelkast en kooktoestel, maar we slapen in ons eigen tentje.
De camping baas zegt dat we hier nog ongeveer 1000 km te gaan hebben

Vrijdag 16 juli
Om 8.00 op de fiets
Direct bij de boulangerie ontmoeten we een stel, naar later blijkt Anita Witte en Wiliam uit Ursem (van d efietsenzaak) Zij hebben d ekustroute gedaan en zijn sinds 26 juni onderweg? Jos en Nel hadden zij eerder ook al ontmoet.
Later op d edag treffen we elkaar weer en lunchen we met elkaar,

Dan vraagt zij, ken je Piet Scavemaker uit Uitgeest, ja dus, daarmee blijkt dat zij een volle nicht is van Marjan Schavemaker, vriendin van Leny

Deze dag hebben we 99 km gereden, kan ook door het vlakke land en zelfs een poosje wind mee, meest al is deze tegen. Totaal zitten we nu op 1450 km

Tot zover voor vandaag, we houden vandaag een wat rustige dag, doen maar 30 km morgen 65 om daarna aan het echte werk te beginnen over de Pyreneen.

Hartelijke groet van2 nog steeds enthousiaste pelgrims onderweg
Ook al is het nu even een wat miezerige dag?
onze benen doen het nog goed
Leny en Jaap

Annie en Jan uit Emmen

Hallo Leny en Jaap,
Met veel plezier en bewondering volgen we jullie tocht.
We wensen jullie sterkte, plezier op het laatste deel en een behouden aankomst in Santiago toe.
Tot ziens in Nuziders, waarschijnlijk niet dit jaar.

nic/gre van baar

Hallo Luitjes, wat toch fijn dat we zo nu en dan wat van jullie horen en tot het einde kunnen volgen. Nog hartelijk bedankt voor de felicitaties, en vind eigenlijk dat jullie er maar een borreltje op moeten nemen wat ik tzt in hele euros zal vergoeden. Proost dus!! Voor Siem heb ik het leuke verhaal uitgeprint en jullie krijgen van iedereen de groeten terug - overdag de familie Klaver gehad en vanavond alle overigen. Het grote nieuws hier is dat Pastoor Paul Vlaar door bisschop Punt ernstig terug gefloten is, met grote opstand als gevolg. Verder hele fijne voortzetting en doe voorzichtig in die gevaarlijke Pyreneën. Groet N/G.

willem en mia

lieve leny en jaap, geweldig om jullie zo te volgen op jullie pelgrimsreis: een ijzersterk stel in alle opzichten: afzien, doorgaan, vooral met een optimistische kijk én ook in andere landen nieuwe mensen tegenkomen want leny en jaap ontmoeten is een feestje op zich weten we uit ervaring! succes luitjes, lieve groet willem en mia

Ans en Leo

Lieve Leny en Jaap,

Jullie hebben er aardig de vaart erin, een kilometertje meer of minder per dag maakt jullie niet uit zo te lezen.
En in het onderweg zijn gebeurt het, zoveel ontmoetingen. De naam Anita Witte doet me denken aan de medewerkster diakonie van het dekenaat Alkmaar. En nu de Pyreneën, echte kuitenbijters, afzien dus, jezelf tegenkomen. Dat is misschien wel het geschenk van Jakob en zijn schelp.
Hartelijke groet van Ans en Leo.