LenyenJaapSantiago.reismee.nl

14 dagen onderweg

Dag beste mensen

Daar zijn we weer even, vandaag de nationale feestdag in Frankrijk
Na ons verhaal van zaterdag zijn we in Veigne beland
En op zondag door tot Dissay, Deze dag weer prachtig fietsweer, met de wind uit het zuiden, nog steeds veel graan, maar ook mais die flink beregend moet worden.
Maar inmiddels zien we ook velden met zonnebloemen, hoe wonderlijk te zien dat deze bloemen zich de hele dag naar de zon richten.
In Chattelerault is de St Jacques kerk wel open , maar geen stempeltje.

De laatste kms zijn weer heftig voor we aankomen op de camping in een o.i. uitgestorven dorp waar geen beeldbuis te bekennen is.
Dus voegen we ons bij een Ned stel uit Druten, dat een klein radiootje bij zich heeft, zo konden we via Jack van Gelder horen hoe het net niet gelukt is.
We gingen dus wat laat naar bed, en werden om 5 uur gewekt door een immens onweer met zware klappen en heftige regen.
De tent heeft het goed doorstaan, zo ook wij.
Smorgens om 7 uur de zaak weer ingepakt
Daarna was het weer prima.

Ma 12 juli
Eerst naar Poitiers, de stad bekeken, kathedraal en een enorme drukte om door deze stad te fietsen. Uiteindelijk na 95 km in Charroux, op decamping bij de boer, decamping lag wel 7 km buiten het dorp.
Daar komen 2 uur later ook Ina en Henk de Vries uit Hoorn aan, die sinds 30 juni op weg zijn;
Deze nacht hadden we veel herrie, snachts om 3 uur, van de kikkers en de ganzen, die blijkbaar een ander slaapritme hebben, want om 7 uur waren ze weer stil.
Dat we gewekt worden door de vogels zijn we inmiddels wel gewend.
Als we snachts al eens ons tentje verlaten, een plasje moet je soms doen, verwonderen we ons over de prachtige sterrenhemel.

Di 13 juli
We willen vandaag tot Ronsenac, daar zou een eenvoudigecamping zijn waar eten ook mogelijk is.
Het is wel een stevige dag met flink klimmen en dalen, maar daarbij wel mooie vergezichten, die ons nog steeds goed gaande houden.
Ons dagelijks brood zoals bij de lokale bakker gekocht als pain complet werd deze keer met de hand gesneden.
We verwonderen ons over Clemens Sweerman, hoe hij deze bijzondere route, met veel cultuur en vaak stille verlaten landweggetejes heeft uitgewerkt.
Uiteindelijk op zoek naar de camping. Nu blijkt die niet meer te bestaan, althans in de wijde omtrek heeft men er geen weet van.
Wij proberen via mensen onderweg ons licht op te steken, de vrouw wil ons terugsturen naar de VVV,7 km terug.
Daar dit ons slecht past en we nog wat dralen komt de man des huizes eraan en hij biedt aan om in hun boomgaard te gaan staan. Beter had hij niet voor kunnen stellen.
We kunnen gebruik maken van douche en toilet bij hun zwembad in hun tuin.
Later biedt de vrouw zelfs aan om de volgende morgen een petit dejeuner te verzorgen, daar zeggen we geen nee op.
Zo zijn we dus vandaag na een bijzonder ontbijt met brood en 3 soorten eigengemaakte jam op pad gegaan en uitgezwaaid, wie heeft zoiets?
Uiteindelijk zijn we vandaag op een C gekomen kort voor ST Emilion, midden tussen de Chateau s vande Bordeau We hebben er maar een flesje rood op gedronken.

Jennefir, hoe gaat het op je paardenkamp? Geniet ervan.
Wij zien hier vele paarden, soms met maskers op tegen de vliegen,
Vanavond ons avondmaal gebruikt op decamping samen met Ina en Henk
Dat was gezellig

Tot zover we hebben tot nu toe ontzettend goed weer en we hopen dat het zo mag blijven
Hartelijke groet
Leny en, Jaap

Minouche Klaver

Goed te lezen dat jullie mooi fietsweer hebben, zo nu en dan een pittige klim meepakken en gastvrije mensen ontmoeten. Ambitieus, sociaal en na prestatie tijd voor vertier! Herkenning alom.
Hier in Amsterdam is de WKater weggespoeld met grootst volksfeest, we zijn blij dat NL weer meedoet in de Tour, knutselen verder aan Paars-plus en pakken hier & daar in NL wel het noodweer mee!

Trudy de Jong

Wel gezellig dat we jullie zo kunnen volgen.Eerst dacht
ik" die zijn in een maand in SdeC"maar nu gaat het minder snel en de Pyreneeen komen nog.Als we Tour de france kijken, zijn de gedachten ook bij jullie.
Sterkte en plezier met alles.
Hartelijke groet .

Paul en Rita Snoek

Hoi Jaap en Lenny, kanjers op de fiets met dat warme weer. Leuk om jullie reisverhaal te volgen en mee te mogen genieten van al jullie bijzondere ontmoetingen onderweg. Heel veel succes en we blijven jullie verhalen volgen! Hartelijke groeten Paul en Rita.

johan en hanneke

Beste Jaap en Leny;
We genieten weer elke keer van de belevenissen die jullie meemaken op jullie toer naar het zuiden. We zijn in afwachting van het vervolg; een goede en veilige reis verder toegewenst en niet te veel bordeaux drinken, want dan komen jullie niet de bergen over.
groetjes; johan en hannerke

Marty en Coen van Hagen

Mooi om te lezen wat jullie allemaal onderweg tegenkomen. De natuur en de ontmoetingen met plaatselijke bevolking en andere Nederlanders die naar SdC onderweg zijn.
Vrijdag 9 juli heb ik een mooi afscheidsfeest van mijn werk gehad. Samen nu ook een weg vinden in de vrije tijd. Maar eerst op vacantie naar Chatêl in Frankrijk onder het meer van Génève. Heerlijk wandelen waar we in de winter geskied hebben.
Leny en Jaap, veel succes met jullie grootse fietstocht.
Hartelijke groeten, Marty en Coen

Jos en Nel

Hay Leny en Jaap,

Jullie gaan als de gesmeerde bliksem zeg!
Zoals je van Wim al vernomen hebt zijn wij al weer lang en breed thuis! We missen het wel hoor dat fietsen naar Compostella!
De wereld is nog kleiner dan we dachten Via via kregen we tehoren dat Margot van Ben een Zus is van Leny en dan te weten dat Ben een schaatsmaatje is van ons op de baan in Alkmaar! Ben had onze namen en Uitgeest op julli site gezien en gezecht dat moet "mijn" Jos en Nel zijn!

We houden jullie in de gaten en nog heel veel fietsplezier,

De gjoetjes van Jos en Nel