LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Zaterdag 10 juli Tours

Het is nu zaterdag 14.35, we hebben net een heerlijke lunch genoten in de stad Tours.
We hebben er al 70 km opzitten vandaag. En daarmee het 1e route boekje uit,
maar we gaan straks nog een 15 km verder naar de camping voor vandaag.
We stonden op het punt om weer op de fiets te stappen richting kathedraal.
En dan opeens toch een internetcafe, dus daar nemen we maar even de tijd voor.
Vanmorgen zaten we om 8 uur op de fiets en hebben heerlijk gereden bij wat bewolkt weer, maar dreigende donkere wolken op afstand, maar ze bleven gelukkig op afstand.
We denken maar zo, de pelgrimszegen van Giel, ontvangen op de zaterdag vooraf, doet tot nu zijn werk. We werden gisteren gewaarschuwd om niet onder de bomen te gaan staan, want het kon wel gaan stormen. We hebben het niet ervaren, het was echter wel bloedheet in de tent gisteravond om 22.30.

Vervolgverhaal

Woensdag 7 juli
Op pad om 8.10 Jos en Nel uit Uitgeest waren even eerder weg.
Het word een zware dag met flinke hellingen van 7 en zelfs tot 10 % en het weer met weer 35 gr. Maakt het heftig, maar we mopperen niet want regen is erger.

Onderweg ontmoeten we 2 mannen die de ander kant op fietsen, wat blijkt, zij hebben zich weg laten brengen door de vrouwen en fietsen nu terug naar Nederland vanaf 3 juni, maar de eerste 2 weken in Spanje veel regen en kou geleden. Nu hebben zij het voordeel dat ze voor de wind hebben, waar wij doorgaans tegen wind hebben.
We komen om 17.00 aan op de C in Coude sur Vesgre.
Bij elkaar zitten we nu op 626 km en daarmee worden de billen soms wel wat gevoelig.
Rosita stuurd eons al een SMS, met d evraag of de honden achter ons aan zitten, mart dat valt gelukkig erg mee. De afstanden passen blijkbaar nog bij ons ritme nu.

Jaap gaat soms wat sneller Maar houdt op zijn tijd weer even in om alles, ook Leny heel te houden. Di took volgens het advies van Pieter en Constance, ¨doe rustig aan¨ en ¨pas op elkaar¨ Bij elkaar mag ik stellen dat ik een bijzondere vrouw heb die dit tot nu toe zo presteert.

Donderdag 8 juli
Zeer voorspoedig gefietst naar Chartres, 49 km, om 12.15 op de camping, het was even lasting zoeken door de stad heen.
Snel de tent opgezet, een wasje gedaan, opdat dit in de middag kon drogen. Wel nodig na een week onderweg.

Daarna naar de stad gelopen om te lunchen en wat overbodige spullen (fietsschoenen en wat kleding) naar uitgeest terug te sturen, 3,5 kg. Je kan het maar kwijt zijn.

Daarna de stad en de kathedraal bekeken en wat boodschappen gedaan voor ons avondmaal.
Kortom een zeer geode keuze om een halve dag vrij in Chartres te plannen.

Tijdens de lunch ontmoeten we een pastor uit Sittard, samen met een reisgenoot op weg naar Madrid.

Vrijdag 9 juli
Om 6.30 opgestaan Het regent en onweert een beetje, toch maar vertrekken, dit hebben we nog niet meegemaakt, de tent nat inpakken.
Uitgezwaaid door Nel en Jop, die een dag in Chartres blijven en dan op zaterdag retour Uitgeest gaan met de trein.
Wat afgeleid door de regen zijn we even van de route af, maar na een alternatief via een wat drukkere weg komen we na 15 km toch weer op de route. En zitten we om 9.00 al aan de koffie. Later werd het droog en ook weer warmer. De camping die we gepland hadden in Pezou op 94 km bleek er niet meer te zijn, 6 km terug vonden we geen alternatief, dus maar 11 km verder.
Dat bracht ons op deze dag wel op 105 km.
Onderweg denken we regelmatig aan de vele lopers/pelgrims naar SdC, waaronder ook Lida en Dirk, die deze afstanden in een ander tempo mochten doen, bewonderenswaardig.
Dit brengt ons deze dag op het totaal van 781 km

Dit was het wel weer voor vandaag
Een fijn weekend gewenst aan jullie allen
Dank voor de reacties / de support, we genieten ervan.
Of wij een beeldscherm vinden morgen, voor de FINALE, is nog even de vraag
Hartelijke groet
van 2 pelgrims onderweg vanuit een warm Tours
Leny en Jaap

Rolf en Annemarie

Jaap en Leny, wat ontzettend leuk om te lezen over jullie reis! En wat lijkt het me leuk om al die verschillende mensen te ontmoeten! Morgen gaan we zelf op pad (Zwitserland en Italie) dus duurt het weer even voordat we jullie avonturen kunnen lezen. Mooie reis verder, geniet ervan en pas goed op elkaar!
Groeten van ons!

Ellen en André

Zoals we jullie kennen, zo zijn jullie ook onderweg:
Met oog voor elkaar genieten, met power en kansen
pakken! fantastisch!
We blijven jullie verhalen volgen.
groet van Ellen en André

John

Heb gisteren Jos gesproken. Nel en hij kwamen jullie nog tegen in midden Frankrijk op een dorpspleintje. Voor hen zit de reis erop, zij zijn zoals gepland met de trein weer thuis gekomen. Jullie nog veel succes.

Wim en Nel Weber

Hallo Leny en Jaap
Leuk om jullie verslag en vorderingen te lezen.
Gisteren riep Jos(onze buurman)enthousiast: " jullie moeten de groeten hebben van Leny en Jaap;" leuk, wat is de wereld dan toch klein.
Het ga jullie goed en pas op jezelf.
Groet,Nel en Wim, Uitgeest.

Siem en Marian

Dag Jaap en Leny,
Regelmatig bekijken wij jullie weblog. Fijn om te lezen dat jullie beiden genieten.
Uitgeest ontdoet zich van zijn oranje franje en gaat weer over tot de orde van de dag.
Leny en Jaap, we houden contact.
Hartelijke groeten van Siem en Marian.

Ria en Piet Tijsen

Beste Leny en Jaap.
Wij zijn inmiddels weer terug in Uitgeest.
We zijn 21 juni vertrokken uit Pamplona en waren 2 julli in S.d.C. Veel klimmen en dalen en best wel zwaar.
We hebben dus besloten om niet terug te fietsen.
En zijn we 4juli met de trein weer terug naar P.pl gegaan.
Jullie een goede reis, het is een prachtige ervaring en de moeite waard.
Gr Ria en Piet

Jos en Mary

Het is leuk om op deze manier 'le Tour de France' te volgen en deze keer van Jaap en Leny. Het is zoals we jullie kennen: met veel enthousiasme en spirit, en ook elke keer weer een ontmoeting met mensen die je onderweg tegenkomt. Wij blijven jullie nog 1,5 week volgen en dan gaan we zelf onderweg naar Frankrijk.

Kiek Valkering (JOB!)

Dag Leny en Jaap, wat een enthousiast verhaal lees ik hier! Santiago betekent voor mij: de wandeltocht met de jongeren van de kerk en de scouting in 1996, wordt weer helemaal enthousiast van jullie belevenissen ;-)
Misschien kunnen jullie dit najaar tijdens een viering jullie verhaal doen en de foto's laten zien?

Ik blijf meelezen, tot snel, groet, Kiek