LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Ja daar zijn we weer

Een stuk vervolg op gisteren.
Nu hebben we even een wat riantere plek om rustig wat op de site te melden.
Op de 1e dag hadden we nog een heel goed bed en een goede maaltijd bij de familie de Bot in Roosendaal, waar we de volgende morgen door hen en Saskia, Maurice en Mats werden uitgezwaaid.
De vrijdag extreem warm weer, toen een lnge tocht gemaakt door Antwerpen tot Aalst?
De route door Antwerpen was lastig.

Zaterdag om 8.30 op de fiets
Die dag een mooie rustige route tot Tournai

Deze dag echter smiddags een paar uur flink regen
Maar de tent weer droog opgezet

We ontmoeten een jongeman uit Antwerpen, die dezelfd route volgt op weg naar de Tour in Bordeau

Tevens een 3tal mannen die op weg zijn naa Lourdes, zij rijden echter zonder bagage en worden begeleidt door de vrouwen die ze met de auto volgen en slapen in hotel

Zondag 4 juli vroeg opgestaan voor detocht tot Honnecourt
Het was zo warm dat we meer keer onze flessen moesten vullen, een maal stonden we ¨droog¨ en zie daar was een man die ons gekoeld water aanbood uit zijn koelkast.

We slapen trouwens uitstekend in ons tentje met klasse matjes

Maandag een tocht naar Ourscamps
Onderweg langs St Quintin op het kanaal bij een sluis spreken we nog 2 stellen uit Naarden met 2 bootjes op wg, ze hadden al 80 sluizen gedaan en moesten er nog 100 doen!

Tevens de basiliek in Quinten bezocht en we ontmoeten een zekere Gui kempen uit de Kempen, Vlaanderen, ook op weg naar SdC. Hij is jaloers op onze fietsen, had zelf ook een Koga willen aanschaffen, maar niet leverbaar voor september

De heuvels zijn naar ons idee al pittig en lang, de afdalingen compenseren weer heel wat
Bij de basiliek in Q word ik aangesproken door een man, die blijkt 3 jaar geleden naar SdC te zijn gelopen, tevens een oudere vrouw die Leny spontaan omhelst, omdat we op weg zijn naar SdC

Di 6 juli om 6 uur opgestaan en om 7.10 uur op de fiets op weg naar Honneville
Een langere rit om later in de week een halve dag in Chartres te kunnen doorbrengen
Tot nu toe hadden we ons eigen potje gekookt
Na deze lange rit wilden we uit eten enons gas was bijna op, zo belandden we toen bij Mac Donalds
Op een bankje in Meru zie ik een stel zitten met fietsen, typisch Nederlanders, ik spreek ze even aan, wat blijkt, ze komen uit Uitgeest en zijn buren van de fam Bruin (oppasgezin van Leny) Later treffen we ze op de camping in Henonville. Wij hadden geen zicht op een TV, maar waren blij met de SMSjes van het thuisfront.

Dit is het even voor nu omdat de biblioheek waar we zitten gaat sluiten
We fietsennog 7 km en zijn dan op een camping en morgen tot bij Tours

Allen hartelijke groeten
en dank voor de leuke reacties
Leny en Jaap

ineke meintjens-ooteman

Hallo Leny en Jaap,
Petje af voor jullie hoor, jullie zijn al zo ver gevorderd. Het lijkt me een hele belevenis. Jullie komen veel mensen tegen die ook iets hebben met SdC, dat is natuurlijk byzonder, dat geeft meteen een band of gespreksonderwerp. Hier is het momenteel ook om te puffen. Pieter en ik blijven binnen want buiten is het tropisch. Ik ga morgen lekker op vakantie naar Engeland, tuinen kijken in het Lake District. Het weer is daar iets koeler met af en toe een "shower". Ik wacht het maar af en neem een parapluutje mee. Nou mensen een goede voortzetting van deze byzondere reis, groetjes, van ineke en pieter.

Maria en Alain

Bikkels! Stoer en leuk. Geniet lekker.

Lida en Dirk

Lieve Leny en Jaap,
Jullie samen onderweg zijn is ook het ontmoeten van mensen, zelfs uit Uitgeest. Wat een woord; uit - geest. Ja, de geest is bij jullie. Niets is toevallig en het gebeurt. Mooi te lezen allemaal, ook van jullie tentje, voor 6 weken jullie huis! Tournai roept vele herinneringen op bij ons toen wij lopend deze stad passeerden. Wij wensen jullie vooral toe het genieten van 'het onderweg' zijn en van de momenten, die jullie ten deel vallen. Veel liefs van Lida en Dirk

Geer en Jo

hallo stoere mensen , hoeveel km hebben jullie er al op zitten ? , wat mooi zoveel mensen te ontmoeten met vaak dezelfde geest en instelling , neem op z,n tijd je rust want de wereld is niet razend en geniet zelf alvast van al het moois om je heen . doe voorzichtig , blijf gezond en hou je taai , groetjes uit Nrd.Scharw.