LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Een rondje door Noord Holland

Vandaag hemelvaartdag
Een mooie dag om nog weer een rit te plannen, de weersverwachting is droog, maar wel zeer koud voor de tijd van het jaar, slechts ca 10 graden.

Om 11 uur zijn we vertrokken richting Casrticum om via de duinen, een voor ons inmiddels wel zeer vertrouwde route, te fietsen richting Egmond ad Hoef.
Daar doorgestoken richting Bergen, maar onderweg bij de uitspanning Het Woud even koffie gedronken om ca 12.00 uur (Na 20 km) konden we gelijk wat doorwarmen.

De rit vervolgd naar Bergen, Schoorl, Warmenhuizen, Tuitjenhorn richting Groenveld, met de idee om bij Ben en Margo aan te gaan en daar on sbroodje op te eten.
We zijn bij ze aangegaan, hebben ons broodje gegeten bij hen op het terrras, zelf waren ze echter niet thuis, helaas. Maar dat heb je als je ook niet meldt of communiceert.
Daarna de rit richting Uitgeest weer opgepakt, via Oudkarspel, Nd en Zd Scharwoude, Langedijk en St Pancras. Hier even een patatje gegeten (dat was lang geleden dat we dat gedaan hebben), maar het koude weer en de toch verbruikte calorien stonden dit wel toe.
Vervolgens via Alkmaar, Heiloo, Limmen zijn we om 16.30 uur met ruim 85 km op de teller weer in Uitgeest beland. Bij elkaar een frisse maar toch geslaagde tocht via kleurige bollenvelden en vele medefietsers op deze koude Hemelvaartdag.
Thuis gekomen zal ik me nog weer richten op de voorbereiding van de tocht die we volgende week gaan maken van donderdag t/m zondag
Dan willen we het eerste deel van de officiele route al maken tot Breda en terug naar huis als een soort laatste echte oefening, met tent en alle spullen, 4 dagen onderweg zijn.

johandrea

Zelf inmiddels in Frankrijk hebben we net even ´bijgelezen´. Jullie gaan goed!!!!! Houwen zo. Liefs en groetjes, Johandrea