LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Waarom naar Santiago en waarom op de fiets?

Het zal ergens begin 2009 zijn geweest dat bij ons het idee geboren is om samen naar Santiago te fietsen. We kennen een aantal mensen die deze tocht gemaakt hebben vanaf nun woonplaats als wandeling. Zoals je hebt kunnen lezen houden wij wel van wandelen, maar om nu 3 maanden lang onderweg en van huis te zijn, dat trok mij toch niet zo sterk.
Daarom het plan opgevat om deze tocht op de fiets te gaan doen.
2009 was mijn laatste jaar in mijn betaalde werkzame leven. Vanaf 2010 zou ik de vrijheid krijgen om al mijn tijd zelf in te gaan vullen. Vandaar het plan om deze tocht in de zomer van 2010 te ondernemen. Het leek mij een mooie overgang van het werkzame leven naar mijn derde levensfase. In verband met het werk van Leny zijn we nog wel enigszins aan de schoolvakantie gebonden. De voorlopige planning was eind juni 2010 te vertrekken.

En waarom dan wel naar Santiago?
Voor het maken van een lange fietstocht lijkt het me goed om een concreet doel te hebben.
Er zijn uitgewerkte routes en er is veel informatie beschikbaar van mensen die dit voor ons gedaan hebben. Daarnaast iets op doen aan cultuur en ruiken aan historische ervaringen van mensen, die eeuwen geleden vanuit geheel andere motieven in de toen heersende omstandigheden deze tocht al zijn gegaan leek mij wel een bijzonder bijkomend en ondersteunend argument.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!