LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Maandag 26 juli

dag lieve mensen

En zo wordt het weer maandag in een nieuwe week
Gisteravond na een heerlijk maal in de refugio nog even de stad in en een glaasje wijn genoten.
Daarna een duits meisje gesproken, zij loopt dit jaar van Burgos naar SdC vorig jaar liep ze al van St J de Port naar Burgos

Vandaag willen we weer wat langere afstand doen omdat het traject weer vlak is.
dat lukt goed voor de koffie in Manzilla les Mules, hebben we al 36 km gedaan, tot ons verassing zien we weer de 4 mannen uit ZO Spanje, die we 5 dagen geleden ook al een keer tegenkwamen.
Onze weg gaat door een fascinerend hoogland, uitgestrekt en verlaten, op wat dromerige dorpjes na, waar t moderne leven op de snelweg aan voorbij raast.
Het land wordt armer, af en toe nog wat graan of mais maar ook veel braak liggend terrein.

Daarna door naar Leon, om 12.30 bereiken we Leon, een stad met 150.000 inwoners en zeer druk verkeer. We komen goed de stad binnen en wandelen door de winkelstraat rechtstreeks naar de kathedraal. Na de lunch willen we deze bezoeken, maar na enige minuten moeten we de kerk al weer verlaten daar ze hier siesta houden. Deze kerk is al indrukweekend vanwege zijn talrijke glas in lood ramen, met een gemeenschappelijk oppervlak van wel 1800 m2
Een stempeltje zit er niet in in de kathedraal, daarom maar op zoek naar een refugio.
Voor Leon reden we langs een weg waarlangs ook het wandelpad voor de lopers liep, velen hebben we er weer gezien, met het stof op de kuiten. Langs deze weg zijn in het heilig jaar 1993 jonge platanen gepland, die inmiddels een beetje schaduw geven aan de wandelaars.

Als we na Leon in het eerst dorpje even stilstaan om de juist eweg t evinden worden w eal aangesproken door een man die uit zijn auto stapt, hi jwil on snaar de camino begeleiden, maar hier gaat de wandelroute even anders dan onze fietsroute. Maar hij brengt ons wel weer op het juiste spoor. (genade?)

Na nog zo´n 20 km, wat zwaar door de hitte en de koperen ploert van boven, komen we rond 16.30 aan in Villar de Mazarife, en klein plaatsje op d eroute, maar wel met 3 refugio´s. Wij kiezen voor Tio Pepe.
De fietsen afgeladen, en dan eerst maar douchen, De verrassing van vandaag was dat leny net bijna klaar was onder de douche en ik 3/4 geschoren dat het water uit de kraan ophield.
Pas een uur later was er weer water!

Vandaag zijn we dus weer een flink stuk gevorderd, maar de route van d ekomende dagen heeft een ander profiel,
Er komt een berg aan van 1500 m en 80 km verder nog een van 1300 m en deze begint bij 500 m, dus er moet deze week over de laatste 300 km nog flink getrapt worden.

Tot zover onze ervaringen
Hartelijke groet
Leny en Jaap

Annie Broekroelofs

Beste Leny en Jaap.
Wat een belevenissen en wat een krachtpatsers zijn jullie. Uit jullie laatste verhaal begrijp ik dat de eindbestemming in zicht komt , maar jullie nog wel een paar hoge bergen moeten nemen. Het scheelt natuurlijk dat jullie inmiddels goed getraind zijn, dus dat zal ook zeker lukken.
Hier alles prima. De tuin moest nogal eens extra water hebben , maar vandaag heeft het gelukkig weer geregend. Veel sterkte voor de laatste etappes en een hartelijke groet van Sander en Annie.

Henny en Jan

We kijken ervan op wat jullie iedere dag beleven en hoeveel jullie rijden. Als we een dag de mail niet geopend hebben zijn jullie weer vele kilometers verder. Jullie zien en horen heel veel. Veel sterkte met de laatste dagen

hetty en wil

Heel veel kracht gewenst en lieve groeten,
Hetty en Wil

Nic/Gre

Verrassend leuk, alle berichten die wij van jullie ontvangen.We zitten soms met de atlassen en kaarten op tafel om alles te volgen--spannend en leuk.Het komende stuk zal veel kracht en slimheid vergen denken wij,maar met de lange route tot nu toe, zal het laatste stukkie ook wel lukken is onze verwachting.Ome Gerret heb de remmen al in kaart gebracht--want de berg af, gaat altijd wel lekker toch !!!!!!!!!Het fenijn zit in de staart, in die komt in zicht. Alle steun en kracht toegewenst !!!!!!!!!

johandrea

Wij zijn gisteravond thuisgekomen van onze vakantie. In tegenstelling tot wat we verwacht hadden zijn we tijdens onze vakantie nauwelijks in staat geweest jullie reisverhalen te volgen. Hebben wel veel aan jullie gedacht. Wat een verrassing nu te zien/lezen dat jullie Leon al gepasseerd zijn. Jullie hebben de vaart er goed in. We hebben nu alleen even jullie verslag van vandaag gelezen - de rest komt de komende dagen.
Jullie hebben het eind dus al in zicht. Wat snel en we begrijpen hieruit dat het goed gaat.
Alle goeds met de laatste kilometers. We zijn benieuwd naar de zwaarte van de laatste loodjes. Laat je niet kennen. Liefs en groetjes, Johandrea

Marty en Coen van Hagen

Wat gaan jullie hard. En wat maken jullie veel mee. Mooi om al die verhalen van onderweg te horen. Na maandag nog de laatste 300 km. Dus nu donderdag zijn jullie er bijna. Succes met de laatste loodjes naar het eindpunt in SdC. Hartelijke groeten van Marty en Coen.