LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Zaterdag 24 juli

dag lieve mensen

Vandaag voor 6 uur al enige onrust in onze slaapzaal, de eerste mensen willen voor 6 uur al op pad zijn.
Wij houden het vol tot 6.30 in bed:

Daarna ingepakt en alles weer op de fiets geladen, de bidons gevuld.

Heet water makenlukt niet deze keer want de keueken is gesloten op deze morgen.
Maar ons gebruiikelijke ontbijt smaakt weer voortrefeelijk.

7.30 zitten we weer in het zadel, weliswaar bij een temeperatuur van 10 gr, dat valt echt niet mee met de blote voeten in de sandalen, voor een NH oudere man die gewend is altijd sokken te dragen., maar Leny zegt dat het gezond is.

Het gaat echter als een speer, na 1,5 uur bereiken we reeds Burgos na 30 km, en we zoeken gauw een restaurant om bij een cafe con leche en iets lekkers weer wat op te warmen.
We nemen er de tijd voor, Nadien gaan we richting kathedraal,
Werkelijk onvoorstelbaar hoe grroots en bijzonder het interieur van deze kerk is, die stamt van oorsprong uit de 12e eeuw. We zien dat er de laatse jaren heel veel gerestaureerd is. Werkelijkl prachtig, ook bijzonder hoe ze de bezoekers begeleiden langs al het mooie van deze kerk.

Daarna is het even moeilijk om onze route voor de fietsers weer te vinden, de mensen in de stad sturen ons steeds naar de camino, maar de fietsers gaan hier een iets andere route.
Na 12 uur zitten we weer op het goede spoor .
Na de lunch die we in het volgende dorpje gebruiken gaan de hempjes weer aan want inmiddels is de zon weer zo sterk dat we de 25 gr weer bereikt hebben.
We fietsen in een prachtig landschap bij deze heldere hemel met grandiose vergezichten
Veel graan, hiet staat nog heel wat , maarvandaag wordt er ook weer flink gedorsen, j evraagty je werkelijk af waar ze met al dat stroo naar toe moeten.

Alswe zoeken naar een grindpad, zien we 2 vlamingen, die hetzelfde pad zoeken.
We fietsen 5 km met ze op, wat blijkt 1 van de 2 werkt bij voormalig Sidmar het Vlaams Staalbedrijf, dat nu deel uit maakt van Arcelor Mittal. Zijhebben maar 14 dagen gekregen van hun vrouwen en van hun baas, en zijn in Dax gestart.

Bij elkaar toch een stevige dag met flink wat klim, in het eerset stuk zelfs tot 14 % , maar let wel Leny bleef op de fiets. Maar ook voor Jaap is dit zweten en afzien.
Maar dat betekent ook dat er leuke afdalingen inzitten.

Rond 4 uur komen we aan in Hontanas, een plaatsje van niks maar wel met 3 refugios, waar we in een van deze onze intrek nemen. en stark s weer lekker gaan eten
Op dit moment nog weer prachtig zonnig weer, het is echt een weelde om zo samen op vakantie, pelgrimstocht t ezijn.

Een pelgrim is hij die onderweg is met een vrije geest, weinig bagage, (dat valt nog tegen) een ziel met solidariteit, en spontaan het pad van je dromen volgen.

Wij hebben het idee dat het ons op dit momentvrij aardig lukt

Hartelijke groet
en ook weer dank voor jullie reacties
Let wel morgen is het 25 juli het feest van Jacobus
Helena en Iago

Henny en Jan

Geweldig te lezen dat jullie zo doorzetten, dat zijn we wel gewend van jullie. Jullie zien heel veel en wij genieten op deze manier van jullie reis op het pad van je dromen mee.

Gert en Jo Smit

wij genieten van jullie - zoals jullie dat beleven - veel dingen kon je voor die tijd niet vermoeden - des te verrasender is het en het blijft een giga onderneming voor jullie en houd de remmen in goede conditie ( erg belangrijk )het is allemaal goed voor het inwendige als uitwendig van een mens . groetjes van ons .

Peter en Alie de Reus

Het blijft smullen van jullie verhalen.

Groetjes Peter en Alie

rosina janssen

Lieve Jaap en Lenie
Ina de vries is een collega, vriendin van mij en ik vind het enig om te lezen dat jullie Ina en Henk zijn tegengekoen. doe ze de groeten als je ze nog eens ziet. Francisca en han zijn weer vrienden van ons ook de groetjes van ze, en een goede reis verder. Rosina.

Ank Kager

Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Geniet van het landschap, de mensen, het mooie weer en elkaar. Het is leuk om jullie via de webmail te volgen!

Lieve groet,
Ank

francisca de Vries

Wat is toeval??????????
Rosina vertelde dat Ina en Henk naar Santiaco aan het fietsen zijn.Wij kennen ze weer omdat ze een aantal keer mee zijn geweest op de wintersport.
Toen drong het tot me door, dat jullie over ze gesproken hebben.We zijn het op gaan zoeken en het was op 12 juli.
Jullie verhaal doet ons weer denken aan de fietstocht naar Florance. Geniet er nog van