LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Drie weken onderweg

Dag lieve mensen

Inmiddels is het weer donderdag dat betekent de 1e dag van de 4e week.
Normaal als wij 3 weken met vakantie zijn beginnen we dan wel weer naar huis te verlangen maar nu lijkt dat toch heel anders, iedere dag is weer een nieuw avontuur met bijzonder ontmoetingen. Echter Leny stelt dat ze toch wel wat nieuwsgierig wordt naar die kleine Mats, ook al horen we wel dat het heel goed met hem gaat.

Dinsdag vertelden wij van ons plek op het grasveld bij de refugio met zwembad, in deze particuliere refeugio heel ander publiek, veel jongelui. Tijdens het eten ontmoeetn we 2 mannen uit Schotland, en 2 meisjes uit Bludenz, Voralgebergte. .Maar toen wij zaten te eten is het flink gaan regenen en onweren, we hebben later wel onze tent opgezocht en daar ook de nacht in doorgebracht:

Leny zat op gegeven moment wel met haar kussen in d eaanslag onder de arm om in het refugio te gaan slapen, maar dat is toch niet gebeurd.
Volgende ochtend de zaak nat ingepakt. Op het veld hadden we toch nog 2 andere tentjes.
Een jong stel engelsen en een nederlands echtpaar uit Velp. Met hen hebben we een poosje gesproken, zij waren naar Coruna gevlogen en gingen vandaar 3 weken fietsen d eroute terug tot richting Bordeaux, om dan de trein te pakken. We hebben van hen Jan en Antoniek wel de nodige praktische info opgedaan. Zij deden al 6 jaar fiets vakanties en de camper die ze hadden werd niet meer gebruikt. Is dat ook ons voorland?

Woensdag 21 juli
Gefietst naar Logrono Een dag van 75 km met flink wat klimwerk, een stevige dag, maar alle heuvels worden nog steed fietsend genomen. Deze dag de hele dag bewolkt en een frisse wind, wel tegen, maar dat fietst beter dan bij 35 graden.

Uiteindelijk komen we op de camping in Logrono, deze ligt pal tegen de stad aan, een grote stad met 120.000 inwoners. Nadat de tent stond zijn we d rstad gaan bezoeken en wel het oude gedeelte, te veel mooie winkels voor Leny, maar alleen maar kijkenen niets kopen.

Wat inkopen gedaan voor ons avondmaal, maar als we terug komen op d ecamping begint het al te regenen, gelukkig vinden we een overkapping met tafel en banken, zodat we daar konden koken en eten. Terwijl wij daar zo bezig waren voegt zich ook nog een Deens echtpaar bij ons , zij hadden een 7 dagen trektocht gedaan in de hoge Pyreneen . Naast ons op d ecamping staan 2 ned jongens Coen en Henk uit Baarn en Enschede, vrienden, beiden in het onderwijs.
Zij zijn de laatste dagen samen op weg, ook fietsend vanuit Nederland met een meisje, Marijke uit Utrecht, informatica studente, die dit avontuur in haar eentje was begonnen op 2 juli.
Nadat wij het eten ophebben nodigt Leny hen nog uit voor een kopje echte DE koffie of thee, waar zij graag op ingaan en zo hebben wij nog een gezellig uurtje.

Dan de tent in, pas om 11 uur, laat voor pelgrims, maar in d eloop van d enacht worden we regelmatig wakker door veel regenval en enige donder .

De volgende morgen maar even langer in de tent gebleven tot het weer wat droog werd.
Want fietsen willen we toch wel en dat lukt ook nadat de tent echt zeiknat is ingepakt rijden we deze keer om 9 uur weg
We rijden vandaag het eerste stuk over een grind pad met veel blubber en plassen
Na 10 km lijken we wel maintainbikers flink onder de blubber. Nu zien we onderweg regelmatig ook de wandelaars.
Het weer is nog somber, zwaar bewolkt en fris, maar voor het fietsen niet verkeerd zeker vandaag niet waar we overwegend moeten klimmen.
Het landschap, zij het wat nevelig, is grandioos en wisselend, nog steeds veel graanvelden, het meest al in de zeer grote balen, maar ook afgewisseld door de wijnbouw (Rioja)
Vandaag zelfs een paar percelen aardappelen gezien.
Doorgaans rustige wegen, maar af en toe een stuk op de drukke N120.

De hogere bergen waren niet zichtbaar door de bewolking
Vandaag aangekomen in Santo Domingo, waar we ervoor kiezen om in de refugio van de Cistercienzers te slapen.
In de binnentuin onze tent maar een poosje laten drogen, scheelt weer een kilo.

We gaan nu de stad verkennen en hopen een leuk plekje voor ons avondmaal te vinden.

We wensen allen die dit weekend op vakantie gaan een hele goed tijd toe.

Hartelijke groet
van Leny en Jaap
We blijven uitzien naar het vervolg en zijn dankbaar dat het tot nu toe zo goed verloopt

Hans Oudshoorn

Hallo globetrotters! Klasse hoor, door storm, wind en regenvlagen iedere dag weer die vele kilometers maken. Leuk te lezen dat jullie je goed vermaken met elkaar en met 'nieuwe mensen'. Volgend jaar de Tour de France ;-)? Veel plezier en hou vol.

Groet en kus (voor Leny, haha),

Hans

Henk Beentjes

Dag Leny en Jaap,
Wat een voorrecht, dat ik jullie verslag mag lezen. Ik ben halverwege en het figuurlijke water loopt me in de mond. Wat een prachtige beleving!
Ik ga met veel plezier aan de tweede helft beginnen.
Groet, Henk