LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Vervolg Spanje

Dag lieve mensen

het vervolg op gisteren
Zoals gezegd zijn we gebleven in Roncesvalles om te slapen in de refugio
Voorafgaand heben w eeen rustig emiddag gehad en genoten van het mooi eweer en om 19.00 uur een pelgrimsmaaltijd gebruikt in het restaurant voor slecht 9 euro pp inclusief d ewijn
We zaten met 8 menesn aan tafel, 2 duitse meisjes, net en dag op weg, een fanse jongeman ook 1 dag op weg en 2 dames en 1 heer uit Qeubec, zij waren reeds 5 weken onderweg vanaf Le Puy
Bij elkaar eenbijzondere ontmoeting
Daarna naar de pelgrimsmis om20.00 uur, een kerk vol met jong en ouder, en een mis met 6 heren.
Na afloop kregen we uitgebreid de pelgrimszegen over ons uitgesproken:
Om 21.45 lagen we in bed en om precies 22.00 uur ging het licht uit en gelijk was het stil met toch wel 115 bedden bezet.

Om 6.00 ging het licht weer aan en zagen we de 1e mensen al weer vertrekken, wij deden wat rustig aan en waren de laatste die vertrokken tegen 8 uur.
We werden uitgezwaaid door de 2 ned vrijwillige echtparen.

Vandaag richting Puenta la Reina zo´n 75 km zonnig en zeer warm maar goed te doen pmdat het meest omlaag ging de max snelheid kwam daarmee soms boven d e50 km
Maar het blijft oppassen
Vandaag maar weer de tent opgezet bij een refugio, die zelfs een zwembad heeft, dat was echt lekker:
Stark hier weer een pelgrimsmaal genieten en dan komen we de nacht wel weer door.

Veel dank weer voor alle reacties, het doet ons goed

Morgen zal het weer wat zwaarder worden namelijk meer klimmen

Plan is tot Logrono

Hartelijke groet
van Leny en Jaap die zeer genieten van het wisselende Spaanse landschap

Ans en Leo van Dijk

Lieve Leny en Jaap,

mooi die tocht over de Pyreneën. Nu zullen jullie alle heuvels en bergen in Spanje kunnen hebben.
hartelijke groet,
Ans en Leo.

Jan en Ada Telleman

Lieve Jaap en Lenie.
We lezen dat jullie tocht een heel bijzondere onderneming is geworden.
Heel veel ontmoetingen.
Veel mensen met het zelfde doel.
Dat schept automatisch een band.
We wensen jullie nog heel veel plezier bij het afleggen van de resterende kilometers.
Groeten Jan en Ada