LenyenJaapSantiago.reismee.nl

Vrijdag 23 juli

Dag lieve mensen

Inmiddels is het vrijdagmiddag 16.40 uur en zijn we al weer aangekomen op de bestemming van vandaag, namelijk een refugio in San Juan de Ortega
Een plek in de midle of nowhere, een kerk, een voormalig hospital en een paar huizen, van oorsprong stamt dit uit 1150.

Maar we worden hier om 15.00 uur hartelijk ontvangen en de fietsen mogen binnen staan

Terug naar gisteren. het was even zoeken naar een geschikt restaurant, maar we hebben lekker Paela gegeten.

Daarna nog een paar wijntjes gedronken in een bar, kostte wel 2,60 euro!!
Dan ons bed opgezocht en half tien plat en om 22.00 uur moet het donker en stil zijn.

vanmorgen om 6.00 uur zag ik de eerste al weer vertrekken, en wij wat later, maar om 7.45 moesten we het pand wel verlaten. Toen hadden we wel ons gebruikelijke ontbijt, Yogurt met Muesli achte de kiezen.
8 uur op de fiets en op zoek naar een bakker, maar die had nog geen vers brood, dus maar op weg. Ook in d evolgende 2 plaatsjes geen bakker gevonden, dus maar door naar Belorado.
Daar vonden we een super en een bakker, dus alles weer ingekocht.
We begonnen vanmorgen bi jfris en bewolkt weer, dus deze keer gingen de jasjes aan, dart verwacht je toch niet in Spanje, maar het fietste lekker.
In Belorado na d egebruikelijke koffiestop hebben we het info centrum obver d eCamino bezocht en daar een stempel gehaald. Onvoorstelbaar hoe mooi dit info centrum is ingericht met foto´s van alle historische gebouwen langs de Camino. Hier is duidelijk te zien dat men blijkbaar subsidie krijgt omdat de Camino inmiidels op de erfgoedlijst van de Unesco staat.

Rond het middag uur kwam d ezon er weer bij en konden w ede lunch gebruiken in het zonnetje naast een oud kerkje van Villalomez, bij 25 gr, dat doet ons weer goed
Daarna door voor de laatste 18 km van vandaag, maar na de volgende klim gaan zelfs de shirten uit en de hempjes weer aan. Ieder klim die we halen geeft steeds wer een kick, vandaag tot de 1000 m hoogte gekomen
Om 3 uur komen we aan bij onze refugio,
Na het kiezen van een bed, het afladen van de fietsen, heerlijk douchen en een wasje gedaan,
wel nodig na drie vochtige dagen.
Nu genieten we van de middagzon bij 30 gr en een lekker biertje.
Vanavond om 18.00 uur naar d emis en daarna soep eten in d erefugio, ik verwacht dat w e zelf daarna ons eigen potje nog wel gaan koken.
Kortom een zeer geslaagde dag waarop we weer 62 km dichter bij SdC zijn gekomen.

Hartelijke groet
Leny en Jaap

Karin en Kees

Hoi Leny en Jaap. Net terug van vakantie staan we er versteld van hoe ver jullie al zijn. Het spinnen heeft zijn effect. Veel succes en mooie ontmoetingen. We blijven jullie volgen. Groet van Karin en Kees.

Pep

Hallo Jaap en Leny, volg jullie sinds enkele dagen, heb alles terug gelezen. Super dat het zo voorspoedig gaat. Lees in jullie berichten veel zaken die ook mijn zus en zwager die ook deze trip hebben gemaakt ondervonden. Veel succes met het vervolg. Gr.Pep

Ben en Margo

hallo pelgrims,
Mooi dat jullie zo genieten! Wel behoorlijk geluk met het weer! Fijn dat jullie ook qua conditie aan elkaar ( en aan de bergtoppen) gewaagd zijn, stelletje berggeiten!! Succes en veel plezier met mooi weer tijdens de laatste loodjes! Blijven bidden voor Paul Vlaar he.Gezien raambiljet: pastoor Vlaar moet blijven PUNT uit
By the way: jos en nel zijn ook bekenden van ons via de schaatsbaan.Kijken vanuit hun achtertuin schuin op Jan en Willy hun huis. Klein wereldje nietwaar?

Hans en Vera

Hallo Jaap en Leny. We volgen jullie pelgrimstocht elke dag en zijn trots op onze buren. Jullie zitten goed op schema en het verloopt naar wens. Maar fietsen in de regen en dan een tentje opzetten en potje koken, dat is even wennen. Gelukkig hebben jullie ook veel zonnige dagen. Wij wensen jullie veel succes de komende dagen.

johan en hanneke

Hoi;
We genieten iedere keer van jullie belevenissen. Het mooie van reizen is het ontmoeten van mensen met hun aparte verhalen. Jullie zijn al aardig op weg; de terugtocht zal wel op een andere manier gedaan worden. Veel plezier; groetjes johan en hanneke